Σύγκριση της αρχαιοελληνικής θρησκείας με το σημερινό παγανιστικό μόρφωμα


Πολλοί θα έχετε παρατηρήσει κυρίως στο διαδίκτυο, διάφορες εκδηλώσεις συλλόγων που διατείνονται ότι πρεσβεύουν την αρχαία ελληνική θρησκεία. Είναι όμως έτσι τα πράγματα...πρόκειται για αρχαιοελληνική προέλευση των τελετουργικών και των εορτών...ή μήπως πρόκειται για νεωτερισμούς και συγκρητισμούς; Ας παραθέσουμε τις ενστάσεις και τις απόψεις μας πάνω σε κάποια θέματα που έχουμε παρατηρήσει :

 1)Όλοι γνωρίζουμε ότι στα Ελευσίνια Μυστήρια και όχι μόνο σ’αυτά τα μυστήρια, ο κάθε μυημένος απαγορεύονταν να «μαρτυρήσει» τα τελετουργικά σε κάποιον άλλον μη μυημένο. Άρα είναι δύσκολο όλοι αυτοί σήμερα που διεξάγουν τελετές και εορτές να έχουν γνώση πάνω σε θέματα που δεν υπάρχουν σωζόμενες οι γνώσεις πάνω στις τελετές και στα μυστήρια.

2)Έχουμε παρατηρήσει σε μια τελετή, την ιέρεια να υψώνει ένα εγχειρίδιο(μικρό μαχαίρι) στους τέσσερις ορίζοντες.Θα θέλαμε να μάθουμε σε ποιο ακριβώς αρχαίο κείμενο περιγράφεται το συγκεκριμένο τελετουργικό, γιατί εμείς αμφιβάλλουμε για την περιγραφή αυτού του τελετουργικού σε κάποιον αρχαίο συγγραφέα.

3)Έχουμε παρατηρήσει, ότι κάποιοι σύλλογοι φέρουν πορφυρό χιτώνα με στάμπα ένα χρυσό δάφνινο στεφάνι όπως και ότι φέρουν πορφυρά λάβαρα με το συγκεκριμένο σύμβολο. Δεν νομίζουμε να έφεραν τέτοια λάβαρα και τέτοιους χιτώνες με αυτά τα σύμβολα οι πρόγονοι μας. Άλλος ένας λοιπόν, νεωτερισμός.

4)Στην αρχαία Ελλάδα δεν υπήρξε κάποια εορτή στον Όλυμπο, πόσο μάλλον η εορτή «Προμήθεια»! Πρόκειται βεβαίως για έναν άλλον νεωτερισμό.
5)Πολλοί ύμνοι από αυτούς που διαβάζουν στις εορτές τους δεν είναι αποκλειστικά από την αρχαία Ελλάδα. Στις τελετές πολλές φορές χρησιμοποιούν ύμνους του Γεωργίου Πλήθωνα ο οποίος έζησε τον 15ο αιώνα μ.Χ. και όχι σε κάποια περίοδο της αρχαίας Ελλάδας! Ενώ υπάρχουν και ύμνοι που γράφουν μέλη των συγκεκριμένων οργανώσεων! Άρα ομιλούμε περί συγκρητισμού!

6)Ποτέ οι αρχαίοι πρόγονοι μας δεν συμμετείχαν σε «παγκόσμια συμβούλια των εθνικών θρησκειών».

7)Εφόσον πιστεύουν στην αρχαία θρησκεία θα πρέπει μέσα από τις γυναίκες αυτών των οργανώσεων, να υπάρξει και κάποια σύγχρονη Πυθία, η οποία βεβαίως πρέπει να είναι αγνή και ευγενικής καταγωγής! Άρα πρέπει κάποια παρθένα να αναλάβει τον ρόλο της Πυθίας!

8)Οι αρχαίοι Έλληνες δεν εόρταζαν τον «ανίκητο ήλιο», αυτή ήταν ρωμαϊκή εορτή(sol invictus).

9)«χειμερινό ηλιοστάσιο» (σατουρνάλια) επίσης δεν είχαν οι αρχαίοι Έλληνες. Άλλο ένα ρωμαϊκό έθιμο.

10) Στην εορτή φαλληφόρια ακούμε τον γυναικείο χορό να άδει «ο φαλλός σου, ο φαλλός σου ο πεσμένος θα σου γίνει απότομα στριφτός και τεντωμένος»! Απ’όσο ξέρουμε δεν ομιλούσαν στην νεοελληνική οι πρόγονοι μας. Πρόκειται, ασφαλώς περί νεωτερισμού, σαν τις «διασκευές» που κάνουν οι αριστεροί κουλτουριάρηδες σκηνοθέτες στις αρχαίες τραγωδίες και κωμωδίες.

11)Οι αρχαίοι πρόγονοι μας δεν χρησιμοποιούσαν φράσεις όπως «κοσμοθέαση», «ελλάνιος»...ακόμα και «πατρώα θρησκεία».

12)Στην αρχαία Ελλάδα δεν υπήρχε μόνο μια θρησκεία (για την ακρίβεια δεν υπήρχε επίσημη και οργανωμένη θρησκεία), αλλά πολλά θρησκευτικά ρεύματα...υπήρχε ο Ορφισμός, ο Πυθαγορισμός, το δωδεκάθεο και φτάνουμε στους ελληνιστικούς χρόνους με τον συγκρητισμό με ρωμαϊκές και ανατολίτικες δοξασίες, ακόμα και θεοποιήσεις ανθρώπων(Όσιρις, Άττις, Κυβέλη, Σατούρνος, Σέραπις, Αντίνοος, Λάμια, κλπ)...ποια απ’όλες αυτές τις θρησκευτικές τάσεις ασπάζονται οι σημερινοί παγανιστές; Πάμε να δούμε κάποια κείμενα από αρχαίους συγγραφείς να δούμε αν συμφωνούν οι σημερινοί παγανιστές με αυτές τις απόψεις:

13) «Τούς μέν ούν παρά φύσιν μιαινομένους άν , ει ποτέ τινες ταύτη μιαινόμενοι αλίσκοιντο , αρρενομιξία δή , ή θηριομιξία , ή τινι καί άλλη τοιαύτη τών τών ανθρώπων τοίς μοχθηροτάτοις εξευρημένων ρητή τε και αρρήτω μυσαρία , πυρί καθαίρειν τόν τε δρώντα ομού καί πάσχοντα ζώντε καίοντας» [«Νόμων Συγγραφή» , Πλήθωνος Γεμιστού , Κεφάλαιον λα’ «Περί Δικών»](Αυτοί λοιπόν που ασελγούν παρά φύση , όσοι δηλαδή κρίνονται ένοχοι για διάπραξη μιαρών πράξεων όπως η αρσενοκοιτία , η κτηνοβασία ή οιαδήποτε άλλη παρόμοια ασελγής πράξη , φανερή ή μυστική , από αυτές που έχουν εφεύρει οι πιο άθλιοι άνθρωποι , πρέπει να εξαγνίζονται με φωτιά , να καίγονται ζωντανοί και ο δράστης μαζί με το θύμα).Άραγε συμφωνούν με την καύση του δράστη κτηνοβάτη με το θύμα του;

14) «Ού εν μέν ημερών ταίς βεβήλοις άπαξ , δίς δέ ταίς ιερομηνίαις , ταις δέ γε νουμινίαις καί τρίς κεκηρυγμένου , πρώτα μέν , άνω τε άπαντας βλέψαντας , και ες γόνατε άμφω κεκλιμένους , τώ τε χείρε ηρκότας υπτίω επάδειν Ίλεω είητ , ώ θεοί. Σύν ώ προσφθέγματι , θεούς πρότερον Ολυμπίους προσκυνείν τή μέν δεξιά τοίν χειροίν τού εδάφους απτομένους , τοίν δέ γονάτοιν θάτερον εν τώ τή χειρί τού εδάφους άπτεσθαι υπαίροντας.» [«Νόμων Συγγραφή» , Πλήθωνος Γεμιστού , Κεφάλαιον λς΄ «Προσρήσεών τε καί ύμνων χρήσεως διάταξις»] (Αυτή η αναγγελία πρέπει να εκφωνείται μια φορά κατά τις μη γιορτινές ημέρες , δύο κατά τις ιερομηνίες και τρεις κατά τις νουμηνίες. Ακολούθως , πρέπει πρώτα να κοιτάξουμε όλοι προς τα πάνω , να γονατίσουμε και με τα δύο γόνατα , να σηκώσουμε τα χέρια σε ύπτια θέση και να ψάλλουμε «μακάρι να είσθε ευσπλαχνικοί θεοί». Συγχρόνως με αυτή την προσφώνηση πρέπει να προσκυνούμε τους θεούς , αρχικά τους θεούς τους Ολύμπου , ακουμπώντας το έδαφος με το δεξί χέρι και ανασηκώνοντας-τη στιγμή που το χέρι θα ακουμπά στο έδαφος- το ένα από τα δύο γόνατα).Εδώ ο Πλήθων Γεμιστός ομιλεί για προσκύνημα και για την στάση που πρέπει να έχει αυτός που προσεύχεται. Να υποθέσουμε ότι και οι σημερινοί παγανιστές ακολουθούν το προσκύνημα με την εξής διαδικασία(γονάτισμα με τα δυο γόνατα, και ύψωση των δυο χεριών και ύστερα ακουμπούν το δεξί χέρι στο έδαφος και ανασηκώνουν το ένα γόνατο) ;

15)«θυσιῶν τοίνυν τίθημι διττὰ εἴδη· τὰ μὲν τῶν ἀποκεκαθαρμένων παν­τάπασιν ἀνθρώπων, οἷα ἐφ΄ ἑνὸς ἄν ποτε γένοιτο σπανίως, ὥς φησιν Ἡράκλειτος, ἤ τινων ὀλίγων εὐαριθμήτων ἀνδρῶν· τὰ δ΄ ἔνυλα κτλ.» [Ιάμβλιχος, «Περί Μυστηρίων» Ι, 15 - Απόσπασμα 69 «Ηρακλειτικών αποσπασμάτων» κατά  Diels και Kranz]  (Διακρίνουν λοιπόν δύο είδη θυσιών: εκείνες που τελούν οι εντελώς καθαροί άνθρωποι , και τέτοιες κάνει σπάνια ένας άνθρωπος όπως λέγει ο Ηράκλειτος , ή λίγοι μετρημένοι στα δάχτυλα. Οι δε άλλες θυσίες είναι υλικές...κ.τ.λ). Τελικά υπήρχον φαύλοι στην αρχαιότητα και εκφυλισμένες τελετές ; (κάτι που οι παγανιστές δεν θέλουν να παραδεχτούν). Επίσης , κάνουν αυτήν την διάκριση θυσιών στα τελετουργικά τους οι σημερινοί παγανιστές;

16)«καὶ διὰ τοῦτο εἰκότως αὐτὰ ἄκεα Ἡράκλειτος προσεῖπεν ὡς ἐξακεσόμενα τὰ δεινὰ καὶ τὰς ψυχὰς ἐξάντεις ἀπεργαζόμενα τῶν ἐν τῇ γενέσει συμφορῶν» [Ιάμβλιχος, «Περί Μυστηρίων» Ι, 11 - Απόσπασμα 68] (Άκεα - θεραπευτικά μέσα-ονόμαζε ο Ηράκλειτος τα αισχρά έθιμα της λατρείας των μυστηρίων γιατί θεραπεύουν τα κακά και απαλλάσσουν τις ψυχές από τις συμφορές της γεννήσεως)-«εἰ μὴ γὰρ Διονύσῳ πομπὴν ἐποιοῦντο καὶ ὕμνεον ἆσμα αἰδοίοισιν, ἀναιδέστατα εἴρ­γαστ’ ἄν· ὡυτὸς δὲ Ἀίδης καὶ Διόνυσος, ὅτεῳ μαίνονται καὶ ληναΐζουσιν». [Απόσπασμα Ηρακλείτου 15 - Κλήμης «Προτρεπτικός» 34, 5](Γιατί αν δεν ήταν ο Διόνυσος , προς τιμήν του οποίου ψάλλουν το άσμα στα αιδοία , θα έκαμναν κάτι αναιδέστατο. Γατί είναι το ίδιο πρόσωπον ο Αίδης και ο Διόνυσος , προς τιμήν του οποίου καταλαμβάνονται από μανία και γιορτάζουν τα Λήναια. (Σημ:Εδώ ο Ηράκλειτος ομολογεί ό,τι και στα αποφθέγματα υπ’ αριθμόν 68 και 69 : Οι φαλλικές-οργιαστικές τελετές προς τιμήν του Αίδη-τον συνδέει με το «αιδοίον» καθώς στην Ηρακλείτεια Λογική , ο Θάνατος με την Ζωή αποτελούν το ένα απόρροια του άλλου και συνυφαίνονται αρρήκτως-και του Διονύσου , συμβαίνουν καθώς οι αρχαίοι σοφοί τις εθέσπισαν ως «άκεα=θεραπευτικά της ψυχής». Ο όχλος όμως τις εξεμαύλισε: «Αν δεν έψαλλον οι χυδαίοι το καθαρτικόν άσμα στον Διόνυσο θα έπραττον κάτι πολύ χυδαίο». Εδώ ομιλεί για ασύνειδους που δεν διακατέχονται από μέθεξη αλλά τηρούν εθιμοτυπικώς , την πρώτη τελετουργία και μόνο). Επίσης, ο Ηράκλειτος διέκειτο αρνητικά απέναντι στην ειδωλολατρεία , καθώς επίστευεν πως αυτή δεν προσέφερε τίποτα-και από πραγματιστική και από πνευματική άποψη:«Ὅτι ὁ Ἡράκλειτος ὁρῶν τοὺς Ἕλληνας γέρα τοῖς δαίμοσιν πονέμοντας εἶπεν· δαιμόνων αγάλμασιν εὔχονται οὐκ ακούουσιν ὥσπερ ακούοιεν, οὐκ αποδιδοῦσιν, ὥσπερ οὐκ απαιτοῖεν. » Μετάφρασις : « Ο Ηράκλειτος, βλέποντας τους Έλληνες να προσφέρουν δώρα στους θεούς, είπε: “Προσεύχονται στα αγάλματα των θεών σαν να μπορούσαν να τους ακούσουν, ενώ δεν τους ακούνε, δεν δίνουν, όπως και δεν μπορούν τίποτα να ζητήσουν"». Συμφωνούν οι παγανιστές με τον Ηράκλειτο; 

17) «ἡ δέ οἱ μαντικὴ μαντεύεται γὰρ ἔτι καὶ ἐς ἡμᾶς καθέστηκε τρόπον τοῦτον. γυνὴ μὲν προφητεύουσά ἐστιν, ἀνδρὸς εὐνῆς εἰργομένη: θυομένης δὲ ἐν νυκτὶ ἀρνὸς κατὰ μῆνα ἕκαστον, γευσαμένη δὴ τοῦ αἵματος ἡ γυνὴ κάτοχος ἐκ τοῦ θεοῦ γίνεται». [Παυσανίας, «Κορινθιακά», 24.1](Οι μαντείες, που συνηθίζονται ακόμη μέχρι σήμερα, δίνονται ως εξής. Η προφήτισσα δεν επιτρέπεται να κοιμηθεί με άνδρα. Μια νύχτα κάθε μήνα θυσιάζουν ένα αρνί· μόλις η γυναίκα δοκιμάσει το αίμα του, καταλαμβάνεται από τον θεό(σημ: εννοεί τον Απόλλωνα).Να υποθέσουμε ότι σήμερα οι ιέρειες δεν κοιμούνται με άντρα και μια φορά τον μήνα θυσιάζουν ένα αρνί, όπου γεύονται το αίμα του και καταλαμβάνονται από τον Απόλλωνα;

18)«ἐν δὲ τῇ χώρᾳ τῇ Ὀρχομενίων, ἐν ἀριστερᾷ τῆς ὁδοῦ τῆς ἀπὸ Ἀγχισιῶν, ἐν ὑπτίῳ τοῦ ὄρους τὸ ἱερόν ἐστι τῆς Ὑμνίας Ἀρτέμιδος: μέτεστι δὲ αὐτοῦ καὶ Μαντινεῦσι Καὶ ἱέρειαν καὶ ἄνδρα ἱερέα. τούτοις οὐ μόνον τὰ ἐς τὰς μίξεις ἀλλὰ καὶ ἐς τὰ ἄλλα ἁγιστεύειν καθέστηκε τὸν χρόνον τοῦ βίου πάντα, καὶ οὔτε λουτρὰ οὔτε δίαιτα λοιπὴ κατὰ τὰ αὐτά σφισι καθὰ καὶ τοῖς πολλοῖς ἐστιν, οὐδὲ ἐς οἰκίαν παρίασιν ἀνδρὸς ἰδιώτου». [Παυσανίας, «Αρκαδικά», 13.1](Στη χώρα των Ορχομενίων, αριστερά από τας Ασχισίας δρόμου, στην πλαγιά του βουνού, βρίσκεται το ιερό της ύμνιας Αρτέμιδος που το χρησιμοποιούν και οι Μαντινείς· εκλέγουν και ιέρεια και άνδρα ιερέα που έχει επικρατήσει να περνούν ολόκληρη τη ζωή τους μέσα σε μια θρησκευτική καθαρότητα, όχι μόνο στις επαφές με το άλλο φύλο, αλλά και γενικότερα: ούτε λουτρά τους επιτρέπονται ούτε και ο συνηθισμένος στους πολλούς τρόπους ζωής ούτε μπαίνουν στο σπίτι τυχόντος ανθρώπου).Οι σημερινοί ιερείς και ιέρειες απέχουν από την ερωτική συνεύρεση και μένουν άπλυτοι;

Με αυτές τις λίγες απορίες και επισημάνσεις, θέλουμε να δείξουμε οι σημερινοί παγανιστές, που θέλουν να μας πείσουν ότι πιστεύουν σε μια ελληνική θρησκεία και ότι ο τρόπος σκέψης και τα τελετουργικά τους είναι «κατευθείαν» από την αρχαία Ελλάδα...ότι στην πραγματικότητα πιστεύουν σε νεωτερισμούς και σε έναν συγκρητισμό.

Ιωάννης Βεζανής,Αθανάσιος Μέταξας (Παρατηρητήριο Ελληνοφώνων Γραικύλων)


Σχόλια

  1. Απλά, ΕΚΠΛΗΚΤΙΚΟ άρθρο. Φαντάζομαι δεν σε πειράζει να αποτελέσει και πηγή έμπνευσης και πληροφοριών για ένα επικείμενο βίντεο που θα δημιουργήσω για το κανάλι μου στο ΥΤ. ;-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όχι φίλε μου ελεύθερα .Βασικά το γνωρίζω το κανάλι σου και έχω κάνει και εγγραφή :)

      Διαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η περίφημη ρήση του Γεννάδιου Σχολάριου. Άλλη μια μεγάλη απάτη των νεοπαγανιστών λωποδυτών κατά της Ελληνορθοδοξίας

Ποιοι άνοιξαν τα σύνορα της Ελλάδος;

Κιναιδισμός και ψυχοπνευματικά προβλήματα